kindertekeningen leren lezen en begrijpen

Blok 3 – Thema : Kinderen met een “label”

Voor wie?

Dit blok met thema is geschikt voor iedereen die met kinderen werkt en kindertekeningen kan lezen.

 

Wat je leert

  • Alles over het grijze gebied tussen hooggevoeligheid en autisme;
  • Welke teken- en schilderopdrachten geschikt kunnen zijn bij het thema;
  • Wat je kan ontdekken in een tekening van iemand met een ‘label’ (zijn er overeenkomsten of niet?);
  • Wat je nog meer kan zien in specifieke tekeningen;
  • Waar je op aan kan sluiten in de tekening;
  • Hoe je de unica van kinderen terugziet in hun tekeningen.

 

Inhoud van dit thema

We gaan het thema al tekenend onderzoeken. Hoe en waar komen de prikkels binnen bij kinderen met autisme of hooggevoeligheid? Je leert ontdekken wat het kind nodig heeft en hoe je dit aan kan bieden. De wens van het kind verschilt namelijk: een kind met hoog-gevoeligheid heeft andere opdrachten nodig dan een kind dat ADHD of autisme heeft. Daarnaast gaan we tijdens het thema dieper in op de vraag waarom wij kinderen labelen en wat de voor- en nadelen hiervan zijn. Bij dit thema zullen we wederom tekeningen gaan lezen die je meeneemt uit jouw praktijk.

 

Informatie over de lessen

Prijs: €250,00

Data: 5 maart en 2 april

Plaats: Harfsen (op locatie mogelijk)

Tijd: 10.00 uur tot 16.00 uur

 

De prijs is inclusief:

  • Module met achtergrondinformatie;
  • Diverse teken- en schilderopdrachten;
  • Koffie, thee en vegetarische maaltijdsoep tijdens de lesdagen.

 

Al nieuwsgierig geworden? Onderstaand kun je gratis het onderzoek ‘Kan je hooggevoeligheid lezen vanuit een kindertekening?’ van Rebecca van Noort downloaden. Ik heb een ondersteunende rol gehad en we delen onze bevindingen graag. Vraag het onderzoek gratis aan via deze link.

 

Meer weten? Neem gerust contact met mij op. Mail naar info@tekenenismeer.nl of bel 0630040751.